linavictoria

Alla inlägg under april 2015

Av Lina Johansson - 12 april 2015 11:09

I fredags färgade jag håret!
Före:

Efter:

Av Lina Johansson - 9 april 2015 23:58

Ja jag uppdaterade min iPhone med uppdateringen 8.3 som kom ut igår, för det första så tog det skit långt tid ca 1 timme det var för att dom gjorde om mycket bland annat emojisarna!

Några nya.. Men inte många!
Det som var mest nytt med emojisarna är hur dom är sorterade och att man kan ändra hudfärg på människorna osv..

Ja så nu om du vill kan du göra en kines unge eller en utländsk tomte, det blir ju säkert bara ännu mer rasism anmälningar osv för nu kan man ju uttrycka exakt vilken hudfärg man tillexempel inte tycker om.

Jag hörde på radion att det skulle komma 300 nya emojis men nej tydligen inte än! Vi får väll se hur det blir med denna uppdatering!
Kram på er

Av Lina Johansson - 9 april 2015 21:28

I måndags kväll beställde jag en sak ifrån ginatricot så igår (onsdags) så kom packetet hem då blev jag super glad och bara slet upp!

 

I denna vita och svarta påse låg det en redig skönhet, min nya väska!! Den ser ut så här:

          

     

En svart hand/axel väska ifrån gina tricot. Den har tre stora fack och nåra små den har äve några redigt fina detaljer osv..

Jag har letat väska nu jag vet inte hur länge och så äntligen hittar jag den som jag vill ha.. gissa vad väskan heter då? Jo den heter Lina. så ända väskan jag hittat som jag verkligen vill ha är denna med mitt egna namn. 


Jag är jätte nöjd och nyfiken på att använda den men jag får vänta till imorgon då jag ska jobba på Vallon rocken! 

Vi hörs! Kram


Av Lina Johansson - 8 april 2015 15:35

Som rubriken lyder så har jag gjort ett experiment med choklad och ballonger som jag tyckte passade bra nu till våren.


Du Behöver: 

Choklad (vilken som helst bakchoklad som stelnar)

Vatten ballonger 

Choklad Fondue (Något att smälta chokladen i)

Bakplåtspapper

En Nål

     


Så här gör du:

1. Börja med att starta choklad fondue maskinen och sedan lägger du i chokladen så den hinner smälta, När chokladen är smält så tar du bort skålen ifrån värmen och låter den svalna lite (inte så den stelnar) men så den är lite ljummen.

 


2. Ta vatten ballongerna och blås up dom tills de blir lagom stora.

   

3 När du blåst upp ballongerna och när chokladen kallnat så tar du en ballong och doppar ca 1/3 av den i chokladen. Obs om chokladen fortfarande är för varm så smäller ballongerna!!

4. När du doppat ballongerna så sätter du dem på ett bakplåtspapper.

 

5. Sätt sedan in i kylen och låt dem svalna och stelna.

6. Ta ut de choklad doppade ballongerna och ta nålen och stick hål på ballongerna.

   

7. Plocka upp ballongerna ur chokladskålen och ställ sedan in dom i kylen ca 10 min.


Nu har du jätte fina choklad skålar som man kan använda till vad du vill, jag tänkte använta mina till efterrätter och glass. 

Här är en bild på vad jag använde mina choklad skålar till!!  

Hoppas ni blev nöjda med detta inlägg och att det inspererar er till att testa, Kram!!    





Av Lina Johansson - 8 april 2015 13:42

Detta inlägg är för alla där ute som inte förstår vad de nya emojisarna på snapchat betyder. Igår skickade min kompis en felaktig men här är de rätta förklaringarna!!

Av Lina Johansson - 7 april 2015 19:02

Idag när jag var i Gamleby så köpte jag denna skönhet på blomster affären, den kostade 39kr och jag tänkte "den blir perfekt" då undrar nu säkert perfekt till vad?

Jo det är så här, jag har jätte mycket smycken som ligger löst på mitt sängbord så jag här tänkt länge att jag skulle behöva en skål eller liknande och så hittade jag denna skönhet!

Den är superfin och passar mig bra eftersom att jag älskar kronor och silver, den passar även bra till mitt rum som jag har inrett lite kungligt med t.ex min spegel! OBS på denna bild är spegeln i svart vit den är igentligen i guld!

Jag är supernöjd iallafall och det är det viktigaste ?? kram!!

Av Lina Johansson - 7 april 2015 09:55

Jag tänkte visa er lite vad jag fått av mamma och pappa:

Har även tagit några andra bilder på vad jag ätit och lite andra bilder som jag tänkte visa!

Hoppas ni också haft några bra dagar nu, kram!!

Av Lina Johansson - 4 april 2015 18:53

Nu har jag provat ett av mina opi nagellack, det bruna!
Jag fick dom av pappa när han kom hem ifrån nån resa. Paketet heter vinter 2014 och jag provade det bruna. Tog en bild på det så ni skulle få se hur det blev!

Presentation


Jag är en tjej ifrån småland som är sjutton år . Jag älskar min familj, Elvis min hund, mina vänner, min släckt och min pojkvän. Älskar även att blogga, eftersom att jag är en sån som gillar att dela vad jag har gjort.
Jag spelar även counter strike glo

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Hundras?
 Golden retriever
 Labrador retriever
 Flatcoated retriever
 Vaktel
 Pudel
 Chow chow
 Chihuahua
 Pug
 Mops
 Bulldog
 Rottweiler
 Schäfer
 Border collie
 Collie
 Nakenhund

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards