linavictoria

Alla inlägg under februari 2016

Av Lina Johansson - 27 februari 2016 16:44

Igår stannade vi i Norrköping på ingelsta för att shoppa lite..

?Jag köpte en ny mascara
?2 röda hårfärg, använt en se resultatet här nere.
?Sedan fick jag ett par vår skor
?& ett par fina klackskor

Av Lina Johansson - 27 februari 2016 10:25

Min sista kväll hemma på 3veckor tillbringades med massa personer på fritidsgården och på parkeringen vid macken då alla höll på med Isaks epa och dom fick iordning på den.
Vi åkte sedan runt i både epa och bil, och såklart träffade jag My och Lydia och åkte lite med dom..
Jag och Isak va med andre till 3 på natten då vi åkte hem för att sova.

Av Lina Johansson - 27 februari 2016 10:21

Igår var jag på kolmården när det var stängt.
Jag var nämnligen på en guidad tur på delfinariet.
Jag fick lära mig massa om delfinerna som djur.
Typ att man inte kan söva en delfin då dör den för den måste tänka när den ska andas.
Det äter ca 10kg fisk om dagen och även gelatin så det får i sig vatten.
Favoritgodiser är bläckfisk.
När det sover så sover den med en hjärn halva i taget så den blundar med de ögat där hjärnhalvan sover.

Jag fick ta på mig stövlar och byxor och sedan sätta mig på bassängkanten och klappa delfinerna på magen och på ryggen. Den är vit på magen och där var den len och kändes som en blöt gummistövel och på resten av kroppen där den är grå är den mer sträv.

Det var heltklart en oförglömlig upplevelse, bilder kan jag lägg ut när jag fört över dem från kameran men just nu är jag upptagen.
Tack för upplevelse faster och farbror!

Av Lina Johansson - 25 februari 2016 22:35

Kvällen har bestått av familje mys..
Först mat

Sedan bad på relaxen

Sedan dricka i baren

Jag har även provat min nya kamera.. Är sååååå nöjd!!
Nu ska vi sova för imorgon bör det av mot kolmården och en guidning på delfinariet, ska bli så spännande!
Men innan det så blir det en hotellfrukost?
Hoppas ni haft en lika bra dag som jag, kram!

Av Lina Johansson - 25 februari 2016 17:39

Nu är vi framme på hotellet i Nyköping, efter en dag i Linköping vi ska nu gå och hämta mat på American pizza här i Nyköping och sedan ikväll ska vi ha familjemys här på hotellet som har pool och bastu sedan ska vi bara ha det bra!

Av Lina Johansson - 25 februari 2016 09:50

Måndagen: Jag gjorde faktiskt inte så mycket på måndagen, jag sålde min systemkamera och sedan va jag på ungdomsmotagningen i gamleby för ett års kontroll.. på kvällen var vi på fritidsgårn och Isak sov hos mig.

Tisdagen: Gick vi upp vid 06.30 och jag och Isak gick ut med Elvis. Sedan packadr vi det sista för att vid 07.30 var det samling vid fritidsgården och vid 07.45 bar det av med bussen till 12mannabacken, Kisa. Vi åkte hela dagen och kom hem vid halv 5 typ. På kvällen åkte vi runt i epan och så kom My och Lydia och vi hade grymt kul tillsammans som alltid.

Onsdagen: Vaknade jag ganska tidigt och gick en promenad med Elvis. Vid halv 1 åkte jag Emil och Elvis upp till mormor och morfar där vi hade det jätte bra. Vi fick våfflor. 200kr var fick vi också, tack!
På kvällen kom Isak och vi åkte runt lite sedan upp på gårn.. när gårn stängde vid 9 så skulle vi åka wn sväng och då gick epan sönder. Tror det är bränsle pumpen så vi fick putta den till sebastian, nu står den vid macken.. det försökte hitta felet i typ 2 timmar så höll på att frysa ihjäl.. sedan kom My och Lydia räddarna i nöden och så åkte vi ett varv med dom pch sedan hem igen.

Torsdag: Idag är det torsdag och jaf har precis vaknat och ligger här och bloggar medans Isak fortfarande sover.
Idag vid klockan 1 åker vi i familjen till Linköping först där Elvis ska simma på rehab. Sedan ska jag åka och köpa min nya kamera, med 2 objektiv, stor väska, minnedkort & rengöringstillbehör. Kamran jag ska köpa är en Nikon.
När vi är klara i Linköping bär det av mot Nyköping där vi ska bo på hotell och mysa, bada och ha det bra. Vi ska gå ut och äta också.

Fredag: Vid 9.10 ska jag samlas på kolmården för att vid 9.30 ska jag få en guidad tur bakom kullisetna på delfinariet. Få jag även kommer få leka med dem och klappa dem. Ska bli så spännande!
Tack bästa faster och farbror för den 18års presenten.
Efter det blir det shopping i Norrköping och sedan hemåt igen.
På kvällen blir det nog gårn för sista gången på några veckor.

Lördag: Blir det att va med familjen packa det sista osv...
Vid 18.41 åker jag till Linköping
Vid 20.35 åker jag och Gabriella mot Åre. Tåget vi ska åka med är snälltåget och det tar ca 10 timmar så vi har liggplats osv..

Söndag: ca 08.00 kommer vi upp i vinterparadiset och då ska vi få genomgång på kassor osv.. vi ska få våran utrustning och sedan få se hur det ser ut.

På måndagen börjar praktiken och så åker vi hem igen Lördagen den 19 mars.. då kommer jag ha sån hem längtan..

Lite bilder här ifrån lovet än så länge...

Presentation


Jag är en tjej ifrån småland som är sjutton år . Jag älskar min familj, Elvis min hund, mina vänner, min släckt och min pojkvän. Älskar även att blogga, eftersom att jag är en sån som gillar att dela vad jag har gjort.
Jag spelar även counter strike glo

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Hundras?
 Golden retriever
 Labrador retriever
 Flatcoated retriever
 Vaktel
 Pudel
 Chow chow
 Chihuahua
 Pug
 Mops
 Bulldog
 Rottweiler
 Schäfer
 Border collie
 Collie
 Nakenhund

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards