linavictoria

Alla inlägg under april 2016

Av Lina Johansson - 24 april 2016 10:00

         

Av Lina Johansson - 23 april 2016 12:09

Igår fredag vid klockan 11 var jag på jobbintervju på älderdomshemmet Ekhamra hör i Överum.
Jag träffade en som heter Sara och direkt när jag kom la hon frampappret dom jag sedan skrev på.
Så jag fick jobbet, börjar 6 juni och jobbar ända till september typ.
Jag ska få jobba på det olika avdelningarna och på hemtjänsten. Ska bli super kul.

Resten av min fredag gjorde jag mycket saker.
?Åkte till stugan med mamma pappa och elvis och hämtade saker som skulle slängas
?Åkte till västervik med pappa och bytte två nya trädgårdsstolar som var trasiga.
?Åt god mat (grönpeppar kyckling med potatis och sallad)
?Skjutsade Emil och hans kompisar till nattinnefotbollen och tillbringade kvällen där åkte hem vid 2 på natten.
?Besökte Liselotte och Jörgen där jag fick låna en resväska och en london guide. Tack!

Av Lina Johansson - 20 april 2016 22:14

Idag var jag bjuden av pappa och hans jobbarkompis kari på fin restarung, en rolig kväll!

Av Lina Johansson - 18 april 2016 23:42

Helgen:
Fredag hemmakväll med familjen.
Lördag gårn med mera med isak och massa andra.
Söndag Linköping med mamma och Elvis, shoppat köksbord stolar och brödrost, städerskan osv.

Min måndag:
Var ledig så började dagen med att åka ner till stan och växla pengar till USD.
Sedan handlade jag underkläder på newyorker och grönsaker på torget.
Allt det här för 40kr

Vid ca klockan 18 kom Isak och då drog vi ut till ikea och bytte bords skivan som va trasig, köpte även två glas tallrikar och två assietter (super fina).

När Isak och jag kom hem stannade vi till på La luna restaurangen neranför mig. Och beställde mat det var jätte gott och rekommenderas starkt!

Resten av kvällen har vi legat och myst framför tv och bara haft det bra, nu ska vi sova då bussen härifrån som vi ska med går 07.35 imorgon!
Sov gott alla!

Av Lina Johansson - 15 april 2016 22:51

Mina dagar i bilder, måndag till fredag?

Av Lina Johansson - 10 april 2016 23:02

Ja nu är helgen slut och den började riktigt bra.
Fredag: Var jag i stan med Felicia och Linnea och även Isak och Jonte.
Felicia och jag åkte till stan två gånger under helgen du hon va fylleschaffis till några kompisar.

Lördag: blev det att gå upp tidigt.
Åkte från överum 9 och sedan åkte vi till gamla lägenheten och packade ihop allt sedan vid 12 skrev vi kontraktet och jag fick äntligen nycklarna i handen. Sedan flyttade vi allt och på kvällen var vi på gårn, sedan sov Isak hos mig.

Söndag: idag har jag och Isak fotat Elvis och sedan vid 18.41 åkte jag till nya lägenheten och har nu kommit i ordning lite men det är ytterst lite bilder kommer lite senare!
Nu ligger jag i sängen här och ska snart sova!

Bilder från helgen kommer nu! Godnatt!

Av Lina Johansson - 7 april 2016 18:30

Tisdag: I skolan hände det i stort sätt ingenting mer än ett besök från ägaren som äger donken restaurangerna i Östergötland.
Hon pratade mycket om service och bemötande även om jobb och så disikerade vi en cheesburgare.
Alla fick var sin kupong med gratis glass på donken.
På kvällen vid 20.10 åkte jag från Linköping och när jag satt på tåget fick jag veta att jag fick lägenheten. En bra dag ändå!

Onsdag: spenderades hemma. Då jag va hundvakt och lagade mat. På kvällen kom Isak och sedan sov han här. Vi tittade på film på kvällen typ en deckare som va baserad på Camilla läckbergs roman "stenhyggaren" den va helt okej lite rörig att förstå ibland och även lite lång tråkig vid vissa tillfällen.

Torsdag: Idag har Isak och jag varit hundvakt då mamma och pappa åkt till Helsingborg och sedan Tyskland. Mormor och morfar har varit på besök och tog med sig fika. Vi har även träffat farmor och farfar idag. Sedan har jag tvättat och städat.

Ikväll ska vi inte göra så mycket !
Bloggar snart igen, kram

Presentation


Jag är en tjej ifrån småland som är sjutton år . Jag älskar min familj, Elvis min hund, mina vänner, min släckt och min pojkvän. Älskar även att blogga, eftersom att jag är en sån som gillar att dela vad jag har gjort.
Jag spelar även counter strike glo

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Hundras?
 Golden retriever
 Labrador retriever
 Flatcoated retriever
 Vaktel
 Pudel
 Chow chow
 Chihuahua
 Pug
 Mops
 Bulldog
 Rottweiler
 Schäfer
 Border collie
 Collie
 Nakenhund

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards