linavictoria

Alla inlägg under januari 2016

Av Lina Johansson - 25 januari 2016 23:23

Nu har jag äntligen hittat praktik till vecka 9-11.
Praktiken heter vinter så man ska va på en plats som har med vinter att göra!

Min praktikplats information:

Plats: Åre, gruvbacken

Boende: Gratis det fixar han som äger det

Mat: Gratis

Att göra: Jag ska jobba som skidlärare då jag kan åka skidor. Jag kan även va på skid uthyrningen och hänga med på olika uppmevelser. Köra skoter får jag med gör och även hjälpa till vid någon form av boende!

Resa: Jag ska åka med snälltågets natttåg där man får en säng och det tar ca 10 timmar att åka från Linköping till Åre med tåget där blir jag sedan hämtad!

Att betala: Inget egentligen då skolan står för resan upp till 1700kr och praktikplatsen står för resten!

Vilken dröm att få åka skidor i 3 veckor och att få vara där uppe, kommer dock längta hem men 3 veckor går nog fort, mer om detta i senare inlägg! Kram

Av Lina Johansson - 25 januari 2016 23:17

Min helg tillbringades med familjen, Isak och vänner!
Fredagen körde jag bil ut till Isak och sedan åkte vi ut till Olle där vi höll på med hand A-traktor, jag sov hos isak!

Lördagen vaknade jag hos Isak där vi åt frukost och sedan fick jag födelsedagspresent av Isaks föräldrar (bild längst ner)
Vi åkte till Överum och tittade på de som körde på Isen, va sjukt läskigt!
På kvällen hade vi gäster så vi åt mat och sedan bestod kvällen av att åka kapad volvo 744 (isaks) och Volvo XC60 bilen jag körde!

Söndagen vaknade jag och isak över 14 och det är ganska ovanligt, på kväklen va jag hemma med familjen och hade spa med Elvis!

Bilder kommer här:

Här är linnet jag fick i födelsedagspresent av isaks föräldrar och jag helt klart älskar det!

Av Lina Johansson - 23 januari 2016 17:22

Av Lina Johansson - 20 januari 2016 21:08

Nej nu är det inte redigt som rubriken lyder..
Imorse vid 11 mötte jag Alexandra (bästavän) vid Resecentrum.

Vi tog pendeln 11.16 och när vi kom till mjölby så ska tåget stå stilla och vänta på anslutningar innan det kan åka vidare.. de säger även att det som ska åka vidare mot skänninge och Motala kan sitta kvar på tåget! Och vi ska ju av i skänninge så vi sitter alltid kvar..

Men efter att vi stått stilla i 10 min tänkte jag "fan va konstigt att vi inte Åker snart" då slog det mig.. jag kollade upp och såg att tåget skulle till Tranås det vilj säga åt fel håll..

TÅGVÄRDEN HADE DÅ ALLTSÅ INTE SAGT TILL ATT TÅGET HADE BYTT DESTINATION.. så vi sprang av och så hade det andra tåget redan åkt..
Eftersom att vi skulle sluta tidigt idag så kunde vi lika gärna åka tillbaka då vi ändå hade missat allt!

Vi hörde av oss till lärarna och sa som det va och de förstod oss.
Sedan gick vi på stan istället!
Jävla Östgötatrafiken!!

Inlägg kommer här över snart på vad jag köpte under dagen, kram!

Av Lina Johansson - 19 januari 2016 12:52

Firade vi mig med släkten.
Vi började dagen med att köra 2 timmar spårstyrd miniracing i Åtvidaberg. Tror faktiskt att alla tyckte det va super kul!

På kvällen åt vi mat och tårta!
Såklart körde jag även "lite" bil i helgen?

Av Lina Johansson - 19 januari 2016 12:49

Utav
Isak: fick jag en parfym jag ville ha!
Familjen: En blomma, godis och massa pengar
Mormor och morfar: blomma och pengar
Farmor och farfar: en jätte stor fin glas lyckta
Faster och farbror: Guidad tur hos delfinerna i kolmården då man får klappa dem.

Av Lina Johansson - 19 januari 2016 12:45

I fredags gjorde jag min första tatuering.
3 fjärilar på handleden, jag gick in och trodde att det skulle göra jätte ont men det kändes bara som små stöter...
Jag är riktigt nöjd med resultatet

Av Lina Johansson - 15 januari 2016 16:03

Den 13 skrev jag upp för B körkort första gången och fick godkänt!
Den 14 körde jag upp för B körkort första gången och fick godkänt!

Så nu har jag körkort! !
Klarade det på första försöket det känns så underbart?
Kram

Presentation


Jag är en tjej ifrån småland som är sjutton år . Jag älskar min familj, Elvis min hund, mina vänner, min släckt och min pojkvän. Älskar även att blogga, eftersom att jag är en sån som gillar att dela vad jag har gjort.
Jag spelar även counter strike glo

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Hundras?
 Golden retriever
 Labrador retriever
 Flatcoated retriever
 Vaktel
 Pudel
 Chow chow
 Chihuahua
 Pug
 Mops
 Bulldog
 Rottweiler
 Schäfer
 Border collie
 Collie
 Nakenhund

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards