linavictoria

Direktlänk till inlägg 18 december 2014

Rocky Road

Av Lina Johansson - 18 december 2014 11:26

Här kommer mitt egna recept på Rocky road!

Ingredienser:
?400g ljus choklad
?200g mörk choklad
?En påse dumle
?1,5 dl saltade jordnötter
?2 dl pistage nötter
?Ca 3 nävar mini marsmellows!


1. Jag började med att skära upp en påse dumle!

2. Sedan mätte jag upp 1 & en halv dl saltade jordnötter och lade dom i en skål!

3. Sedan skalade jag pistage nötter och mätte upp dom till 2 dl och sedan tömde jag i dom i skålen där jordnötterna var i.

4. Sedan mätte jag upp ca 3 nävar mini marsmellows!

5. Då skärde jag upp 400g ljuschoklad (OBS inte vit) och skärde även upp 200g mörkchoklad.

6. Jag gjorde ett vatten vad av två kastruller. Jag stoppade i chokladen och lätt den smälta.

7. Sedan tömde jag upp chokladen i en stor bunke! Och tömde sedan i dom andra ingredienserna!
Jag började med nötterna..

Sedan dumlen..

Sist men inte minst marsmellowsen..

Och jag tog de i den ordningen efter som nötterna inte smälter men de ska ju dumlen och marsmellowsen gör så då är de bättre att ta dom sist!

8. Jag lade bakplåtspapper i en form som är ca 20x35 cm!
Den blev ca 3 cm tjock då!

9. Sen Hade jag på lite marsmellows och nötter uppe på och lät den sedan stå kallt tills den blev hård!

10. När den svalnat så skärde jag upp den i små bitar ca 3x3 cm!

Detta är mitt favorit julgodis. De är kul att göra och smakar väldigt gått, salt av jordnötterna och pistagenötterna, sött utav marsmellowsen, och krämig utan dumle.
Jag ger Rocky road 5/5??

Puss??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Johansson - 16 maj 2016 13:22

Jag har nu bytt blogg adress och portal så har flyttat hela denna bloggen till en ny adress. Nouw.com/LinaVictoria ...

Av Lina Johansson - 16 maj 2016 12:59

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4261861442"

Av Lina Johansson - 11 maj 2016 15:10

Idag fyller våran älskade Elvis 1 år, 11 maj negerbollensdag! Att ha en hund valp är inte alltid lätt och ibland är han bara jobbig men samtidigt så älskar man honom så mycket. Han har haft lite problem och ett dåligt avslut på året 2015 efter operat...

Av Lina Johansson - 11 maj 2016 09:33


2år och 5 månader?

Av Lina Johansson - 9 maj 2016 23:00


I Måndags åkte jag till isak. Vi hade det jätte mysigt! Här kommer 3 videos från kvällen!       ...

Presentation


Jag är en tjej ifrån småland som är sjutton år . Jag älskar min familj, Elvis min hund, mina vänner, min släckt och min pojkvän. Älskar även att blogga, eftersom att jag är en sån som gillar att dela vad jag har gjort.
Jag spelar även counter strike glo

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Hundras?
 Golden retriever
 Labrador retriever
 Flatcoated retriever
 Vaktel
 Pudel
 Chow chow
 Chihuahua
 Pug
 Mops
 Bulldog
 Rottweiler
 Schäfer
 Border collie
 Collie
 Nakenhund

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards