linavictoria

Alla inlägg under mars 2015

Av Lina Johansson - 13 mars 2015 15:11

här om dagen gick jag och Alexandra ut och fotade lite vid Vättern så här kommer bilder från våran vår i Vadstena!

Av Lina Johansson - 10 mars 2015 18:14

Idag är en dag som aldrig kommer komma igen.. jag och Isak har 1 år och 3 månader idag och det kommer ju aldrig mer ske igen. Det känns helt sjukt vad fort tiden har gått, så himla fort har det gått. Jag älskar min vackraste prins och alla våra minnen. Nu tänkte jag inte skriva så mycket så detta får nog räcka.. bjuder på bilder med <3      

kram!!

Av Lina Johansson - 10 mars 2015 08:47

Jag här fått kommentarer om varför jag skriver att både Vadstena och överum är hem. Detta är varför:

Borta bra, men hemma bäst är det inte så man brukar säga.? Problemet är att jag inte vet vad som är borta och hemma. Jag vet vart jag bor mest men jag vet även vart jag trivs bäst!

Kram

Av Lina Johansson - 9 mars 2015 19:29

vad vet du egentligen att du kan göra med dina iphone hörlurar? här har du svaret

1. Trycker du på mitten knappen en gång drar du igång musiken.

2. Trycker du på mittenknappen en gång till så pausar du låten.

3. Trycker du två gånger på mitten knappen hoppar den till nästa låt.

4. Trycker du tre gånger på mitten knappen hoppar den tillbaka till början av låten, eller tidigare låt om du vill.

5.Dubbelklickar och håll inne knappen på sista klicket för att spola framåt.

6.Trippelklicka och håll nere sista klicket så spolar du tillbaka.

7. Får du ett nytt samtal under tiden du pratar, tryck på mittenknappen igen för att gå över till de nya samtalet och sätta den första på vänt.

8. Vill du skicka samtalet vidare till telefonsvararen, håll in mittenknappen.

9. Kanske det bästa tipset: TA ETT FOTO GENOMATT TRYCKA PÅ NÅGON AV VOLYM KNAPPARNA NÄR DU ÄR INNE PÅ KAMRAN.


Hoppas du får nytta av de här tipsen jag tyckte det var ganska cool eftersom att jag typ visste ett av dem, KRAM



Av Lina Johansson - 9 mars 2015 09:28

idag åkte jag med tåget 06:13 ifrån överum var framme i Linköping 07:22 och så skulle vi ta pendeln vid 07:44 men den var försenad så den skulle gå vid 08:30 och då hade vi missat bussen vidare imot Vadstena, så vi fick åka buss. Men iallafall vi stod där jag, Mikaela och hundra tals andra och väntade och väntade, några tåg kom in och sedan stod allt helt stilla.. Tågen mot Västervik, Norrköping och Motala ställdes in och även sj snabbtåg!
Vi fick höra att det skett en olycka med en pendel så inga tåg kunde/fick passera!
Det var då detta som hade hänt:

Det har även skett en olycka med ett sj snabbtåg idag:

Tänkte bara uppdatera er lite om vad som hade hänt??

Av Lina Johansson - 8 mars 2015 22:26

Som rubriken lyder så har jag prov smakat två nyheter det ena är en läsk och det andra är chips.

Jag tänkte börja med läsken.

Som ni ser så är det en fanta me smaken shokata och för er som inte vet vad det är så är det fläder.
Den är köpt på Ica maxi i Västervik och kostade inte lika mycket som en vanlig läsk.
Fläder faktan hade en speciell smak som var lite besk men ändå syrlig och söt och god, den släcker törsten och är nog min nya favorit läsk.
Jag kommer definitivt att köpa denna flera gånger och jag REKOMMENDERAR den starkt!

Nästa produkt är chips.

Som det står på bilden så är det " riktigt tunna chips" och dom lever verkligen upp till förväntan för när man öppnar påsen så ser man de riktigt tunna chipsen. Smaken ska vara gräddfil och rödlök och jag tycker iallafall att dom smakar gräddfil med lök av nått slag. Jag vet inte vart chipsen är köpta men jag vet att de finns på Ica maxi i Västervik och dom kostar som en vanlig chips påse.
Jag REKOMMENDERAR dem också eftersom att dom känns nyttigare på något sätt eftersom att dom är tunna dom hade även en smak som man inte tröttnar på så de är positivt!

Kram

Av Lina Johansson - 7 mars 2015 16:04

Insulin är ett hormon som reglerar halten av socker i blodet. Om man får typ 1-diabetes har kroppen slutat tillverka insulin och det gör att man får för mycket socker i blodet. Eftersom brist på insulin leder till att man blir allvarligt sjuk, måste man tillföra kroppen extra insulin varje dag.

Det finns flera olika typer av diabetes. Typ 1-diabetes brukar komma tidigt i livet och kallas därför också för barn- eller ungdomsdiabetes. Sjukdomen går inte att bota, men när man hittat en behandling som fungerar bra går det att leva ett bra liv med sin sjukdom.

Symtom
Om man får typ 1-diabetes är det vanligt att man

behöver kissa ofta och mycket
blir väldigt törstig
är ovanligt trött
mår illa
har ont i magen
luktar aceton ur munnen
ser suddigt
snabbt går ner i vikt.
Behandling

Om man har typ 1-diabetes behöver man ta insulin varje dag, antingen med sprutor eller insulinpump. En viktig del i behandlingen är att ha kontroll över sitt blodsockervärde.

Sprutor, blodsocker mätare, nålar, och druvsocker!

Intressant fakta:
? blodsocker värdet ska vara mellan 4-7 jag hade 6,1 förut när jag provade och min bror hade 30!
? insulin tar man om man är hög
?dextrosol (druvsocker) tar man för att man är låg!

Av Lina Johansson - 7 mars 2015 15:27

I onsdags kväll pratade jag med mamma på kvällen. Min bror låg på sjukhus.. Det var ett samtal som förändrade mitt liv.
Min bror hade fått diabetes typ 1 den "svåraste".
Så jag kände inte för att gå till skolan på fredagen så jag tog ledigt och åkte hem på torsdagkvällen.
När jag kom hem sov jag hos Isak och på fredagen var jag ned honom till skolan. Sedan sov jag hos honom en natt till och nu sitter jag här idag.. På sjukhuset! Har varit här sedan 12 och ska vara här till ikväll!
Jag tycker det är väldigt svårt att vara här. Min bror blev låg förut och då fick han druvsocker och mat, efter det fick han ta insulin.
Staffan, Linnea och Victor är här och vi alla har provat att tagit blodsocker prov och stuckit oss i fingret!

Presentation


Jag är en tjej ifrån småland som är sjutton år . Jag älskar min familj, Elvis min hund, mina vänner, min släckt och min pojkvän. Älskar även att blogga, eftersom att jag är en sån som gillar att dela vad jag har gjort.
Jag spelar även counter strike glo

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Hundras?
 Golden retriever
 Labrador retriever
 Flatcoated retriever
 Vaktel
 Pudel
 Chow chow
 Chihuahua
 Pug
 Mops
 Bulldog
 Rottweiler
 Schäfer
 Border collie
 Collie
 Nakenhund

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards