linavictoria

Alla inlägg den 8 december 2015

Av Lina Johansson - 8 december 2015 17:12

Nu börjar det närma sig massa saker och en sak av dem är körkortet.

 


Körlektion 

Igår hade jag körlektion då jag körde lite mer anvisnigar och rondeller.

Nu börjar jag få in det rätta kör sättet.


Riskutbildnig 2

Idag gjorde jag en av det roligaste sakerna jag gjort med bil än så länge. Jag gjorde nämnligen riskutbildning 2 vilket är halkbana osv.. När jag och två tjejer till och min körlärare Linda åkte ut till Linköpings Motorstadion idag vid klockan 07:15 så var jag jätte nervös över halkbanan men när vi väl kom igång så var det grymt kul.. Vi bromsare, och styrde i olicka hastigheter, vi fick även prova att volta med en bil och även en krockstol som gick i 5-7km/h det var sjukt läskigt. Det var en nyttig dag och jag har lärt mig mycket idag:

*Köra automat bil

*Risker

*ABS och anti sladd 

*Väja på halt väglag

*Bromsa på halt väglag

*Styra på halt väglag

* Hastigheten gör skillnad (körde man i 40km/h klarade man sig igenom halk kurvan med kontroll körde man därimot 45km/h så gled man ut på ara körbanan och över i diket)


Körde ensam

Gjorde även nått jag inte gjort innan, jag satt helt ensam i bilen och körde, det var en så häftig känsla!

Längtar nu efter mitt körkort så mycket!


Körlektion

Imorgon ska jag ha körlektion igen då vi ska jobba med fikprkering pland annat men även stadstrafik och anvisningar och andra saker.


BOKAT!!

Nu har jag även bokat teoriprov och uppkörning!

Teoriprovet 13 Januari

Uppkörning 14 Januari


Speciella Datum

10 December: 2 hela år med Min älskade Isak!

11 Januari: Skolan börjar igen, och även en spännande vecka.

12 Januari: Fylller 18år, fyf*n va fort åren går.

13 Januari: Teori prov till körkortet.

14 Januari: Uppkörning till körkortet.

15 Januari: Tatuera mig!


Som ni ser så är min vecka då jag fyller 18 helt fullspeckad med massa kul,spännande och nervöst,

Önska mig lycka till!!


I Måndags 7/12-15 var även min sista skoldag det här året och nu tar jag mitt efterlängtade lov och åker hem imorgon och är hemma till 11 Januari. Underbart!!

Så i kan ju gissa vad jag gör nu... jo packar!


Puss och kram!!

 



Av Lina Johansson - 8 december 2015 17:08

Som ni alla säkert vet så kom vi hem i fredags efter en underbart mysig resa i jultider.

Jag har än inte hunnit föra över bilder från kameran så jag tänkte nu lägga upp lite mobil bilder från resan!                                                                    

Presentation


Jag är en tjej ifrån småland som är sjutton år . Jag älskar min familj, Elvis min hund, mina vänner, min släckt och min pojkvän. Älskar även att blogga, eftersom att jag är en sån som gillar att dela vad jag har gjort.
Jag spelar även counter strike glo

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Hundras?
 Golden retriever
 Labrador retriever
 Flatcoated retriever
 Vaktel
 Pudel
 Chow chow
 Chihuahua
 Pug
 Mops
 Bulldog
 Rottweiler
 Schäfer
 Border collie
 Collie
 Nakenhund

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards