linavictoria

Alla inlägg under september 2015

Av Lina Johansson - 9 september 2015 13:19

Tidagen den 8 september var en av det bättre skoldagarna, och denna dag tänkte jag nu berätta om.

Det var komma sammandag i skolan och då är alla klasser med och gör aktiviteter i blandade grupper, i år hade lärarna verkligen gått in för det och gjort en kopia av fångarna på fortet där av namnet fångarna på VG.

Vi delades först upp i grupper och jag blev med en ifrån min klass tre ifrån 3an och 4 från 1an.

Sedan drog spelet igång...

Alla klassrum var celler som på fortet och alla handlade om sammarbete, jag tänkte berätta om alla rummen.

Cell nummer:

1: det stod en korg med 10 snören som var fast knutna i den vi skulle ta varsitt snörre och plasera korgen på olicka saker. Vi hade fyra minutrer på oss.

2: Vi delade upp oss 2 och 2, här skulle vi vika flygplan med en hand och sedan kasta in dem i fyrkant, vi hade 4 minuter på oss att få in 5 flygplan i fyrkanten.

3: Mörker rummet, vi gick på ett led och letade lappar i ett mörkt rum på tid när vi hittat alla 7 skulle vi pussla ihop dom och säga vad det stod.

4. Vi hade 7 stolar och var 9 stycken så vi var tvungna att stå alla på stolarna och flytta stolen längst bak till längst fram och på så sett komma framåt och över en linje.

5. Ta ballonger från ett ställe till ett annat utan att det fick nudda golv eller händerna.

6. Gåt tornet

7. Bygga ett torn av massa olicka saker på kort tid, tornet skulle vara 2 meter högt. "minuter hade vi på oss

8. 3 i laget fick gå och titta på bilder på hur legobitarna skulle settas ihop och sedan skulle vi memorera de och setta ihop allt på 2 min, den var jätte svår.

9. det låg 60 saker på ett bord vi skulle memorera dom och sedan gå ut, när vi kom in igen var 10 saker bort tagna men vilka?..

Lunch blev de tacos i matsalen kan de bli bättre?!!!

Efter lunch var det dax att pussla ihop alla ledtrådar.

Varje gång man klarade en cell fick man en ledtråd.

på ena siden blev det en text som skulle beskriva platsen där skatten var gömd. (skatten var en resveska med sifferkod)

Andra sidan av ledtrådarna var bilder på bland annat guld, en bläckfisk och ett öga. de var james bond filmerna det skulle repressentera.

så skatten var på vinden och koden var 007.

Vi kom 2a, de som kom ettafick det som var i resväskan.. vilket var godis..


En underbart rolig dag, har tyvärr inga bilder med dagen var rolig. Lärde även känna många nya människor..

En stor tumme upp till Lärarna!!

Av Lina Johansson - 9 september 2015 07:57

Isak kom igår med tåget vid 15:40 till Linköping, vi hade en trevlig kväll då vi åt pizza och såg på film.
Filmen vi såg heter Taken 3 och den var skit bra, rekommenderar er att titta på den men då får ni se 1an och 2an först!

Imorse gick vi upp tidigt för TT hinna till skolan men när jag kom till stationen var pendlarna försenade pågrund av brofel, förra veckan var det obehöriga på spåret så trafiken stod still! I måndags var det spår fel! Och signal fel är det alltid!

Nu är jag snart framme i skolan, har tyska 8:20-9:20 och sedan har jag håla till 12:40 och efter de har jag bara engelska och svenska och så slutar jag 14:50!

Ikväll ska jag nog sova och så har jag tvätt tid så jag ska tvätta!

Ikväll kommer jg nog inte orka laga mat är så trött så blir nog att koka bullenspilsnerkorv och sedan får de bli någon macka eller nått på kvällen!
Kram??

Av Lina Johansson - 9 september 2015 07:49

Elvis tappade sin första tand!
Kände att jag ville dokumentera detta någon stans!

Av Lina Johansson - 7 september 2015 19:41

1. Fått wifi obegränsat

2. Fått massa tv kanaler

3. Emil klarade Am körkortet

4. Har skrivit in mig på körskola 

5. Har shoppat och köpt en ny lampa till köket

Av Lina Johansson - 7 september 2015 19:16

Ifredags fick jag sluta klockan 12, och så tog jag Mikaela, Amanda och Alexandra bussen vid 12:17. Jag var hemma i Överum runt halv 4. När jag klev av tåget möttes jag av min bebis och mamma, resten av fredag kvällen så tillbringade jag tid med familjen och sedan var jag med Emillie.        

Jag vaknade vid klockan halv 10 på lördags morgonen då kom Isak och väckte mig och la sig och häll om mig i sängen. Sedan kom faster och farbror och utan dem fick jag det här:    

Sedan åkte jag Mamma Faster, Elvis och Isak till stan (västervik) och handlade lite, där köpte jag påsar att ha i papperskorgen och så köpte jag en disk propp. Isak sov hos mig.


På söndagen så åkte jag upp till Linöping med familjen, Elvis var också med!!  

Underbar helg, kram <3

Av Lina Johansson - 3 september 2015 15:00

Här kommer äntligen de efterlängtade bilderna på lägenheten!!

Mitt rum (fönstrena)

URSÄKTA DÅLIGA BILDER DEM ÄR TAGNA MED IPHONE 4 MEN DET ÄR DE BILDERNA JAG HAR IDAG!!

 

Produkter i fönstret    

Tvn och tvbänk

Doft ljus och doft saker    

Min nya taklampa      

Prydnads änglar  

Tavlor på väggen äver sängen  

Min säng    

Min säng och byrån jag har fixat  

Garderoben    

Tv hörnan      

Badrumen (2st)      

Köket

   

Hallen

      Jag trivs jätte bra här i Linköping och i lägenheten!!




Av Lina Johansson - 2 september 2015 20:23

       

Lådorna i garderoben och diskmedel, och shorta!!

Av Lina Johansson - 2 september 2015 18:10

Igår (tisdag) kom Isak med tåget till Linköping 17:48 när han hade gått av tåget så gick vi ända hem och började med maten (se på bild under).
På kvällen tvättade vi, jag duschade och sedan såg vi på film Isak hade med sig.
Vi gick pch la oss tidigt eftersom att vi gick upp 05:50 och så runt kvart över 7 skildes vi åt, jag tog pendeln och han tog kustpilen.
Guld värt och en underbar kväll/natt och morgon, älskar dig Isak!!

Idag var jag med om något riktigt coolt, flygplatsen ligger precis brevid så runt 5 när jag kom hem så lät det jätte mycket ifrån flyplatsen så jag tittade ut och då kom det ett stort passagerar flygplan och flög precis över alltså precis över såg människorna i planet!! kändes läskigt men häftigt!!


Presentation


Jag är en tjej ifrån småland som är sjutton år . Jag älskar min familj, Elvis min hund, mina vänner, min släckt och min pojkvän. Älskar även att blogga, eftersom att jag är en sån som gillar att dela vad jag har gjort.
Jag spelar även counter strike glo

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Hundras?
 Golden retriever
 Labrador retriever
 Flatcoated retriever
 Vaktel
 Pudel
 Chow chow
 Chihuahua
 Pug
 Mops
 Bulldog
 Rottweiler
 Schäfer
 Border collie
 Collie
 Nakenhund

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards