linavictoria

Alla inlägg den 6 november 2014

Av Lina Johansson - 6 november 2014 22:36

Idag drog snön in över Östergötland med hastig fart. I delarna närmast Vättern kommer det både blåsa och snöa idag, skoja bara lite..
Men i natt drömde jag om julafton och sen när jag vaknar hör jag att det blåser ute så jag drar bort gardinerna och tittar ut och jag hade en känsla av jul.
Jag vet inte om jag blev speciellt glad, min första tanke var nog Ojjj vilket skitväder, fast jag tycker ändå att snö kan vara mysigt ibland som t.ex ingen jul/julafton utan snö.
En gång när jag var lite mindre då åkte vi upp till Mormor och morfar för att fira jul med mammas släkt, jag vet inte vilket år det var men jag kände ingen redig julstämning trots all den goda julmaten och alla söta små tomtar mormor satt ut i huset, det kändes inte äkta! Men i år hoppas vi på en jul med en lagom mängd snö, och inte för kallt och inte för varmt för då blir det bara blast som det blev på vägarna här i Vadstena idag!
Men nu ska jag sova, ikväll har jag packat städat och duschat.
Imorgon här vi idrott teori och matte och engelska sedan blir det äntligen helg. Gud så skönt,kram????

Av Lina Johansson - 6 november 2014 22:25

Ibland undrar jag va de är för äckliga människor jag bor med, folk som inte kan sköta sig, ta bort sin disk de finns till och med dom som aldrig diskar!
De är så jobbigt att behöva diska nån annans skitiga kastrull innan man själv kan använda den!
Det står skålar, kastruller och tallrikar med möglig och gammal mat i.
Alla som bor här är 98or och äldre då borde man väll förf*n kunna ta bort sitt smuts som ingen annan vill ha!
Som när jag skulle diska förut fick jag först plocka bort allt i diskon för att kunna dra på vattnet, sen är det skönt att jag har en egen diskborste för fy vad äcklig den ändra är!
Det är så himla konstigt att folk som är så gamla inte kan ta hand om sig själva!
Bild på köket idag

Presentation


Jag är en tjej ifrån småland som är sjutton år . Jag älskar min familj, Elvis min hund, mina vänner, min släckt och min pojkvän. Älskar även att blogga, eftersom att jag är en sån som gillar att dela vad jag har gjort.
Jag spelar även counter strike glo

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Hundras?
 Golden retriever
 Labrador retriever
 Flatcoated retriever
 Vaktel
 Pudel
 Chow chow
 Chihuahua
 Pug
 Mops
 Bulldog
 Rottweiler
 Schäfer
 Border collie
 Collie
 Nakenhund

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards